Vief

In samenwerking met: Monuta & Bureauvijftig

Een verdubbeling in conversie via data-gedreven budgetallocatie.

+234%

Conversies

+142

Conversieratio

-75%

Kosten per conversie

Over Vief

Als onderdeel van Monuta, helpt het initiatief Vief mensen om weer regie over het leven te krijgen, o.a. na verlies. Want hoe je ermee omgaat is wat het verschil maakt.

Uitdaging

Het Meta advertentie account had te maken met een budgetfragmentatie over verschillende campagnes. Daarbij was, door een onvolledige conversiemeting, de effectiviteit van campagnes en budget lastig te bepalen. Dit leidde tot een minder efficiënte allocatie van budget en het mislopen van potentiële conversies.

Oplossing

Er is gekozen voor een directe conversiemeting via Conversion API om de toegevoegde waarde van de verschillende campagnes accuraat te evalueren. Op basis hiervan zijn de campagnestructuur en budgetverdeling geoptimaliseerd.

Resultaat

Dankzij de genomen stappen konden we de budgetallocatie optimaliseren en een geïntegreerde structuur neerzetten als basis voor de verdere campagnewerkzaamheden van Vief. Met een aanzienlijke verbetering in conversies tussen Q1 en Q3 als gevolg.

Marcel Nagtegaal, Digitaal Strateeg Monuta & Vief.nl

Dankzij de expertise van AceDigital konden we niet alleen onze bezoekersstromen beheersen, maar ook onze budgetallocatie optimaliseren, waardoor onze conversiedoelen effectiever werden behaald. Een partnerschap met tastbare resultaten en blijvende impact.

Vergelijkbare resultaten behalen?

Plan een vrijblijvende kennismaking.

Meer cases

  • Adviesloket Nederland

    Van schommelende kosten naar geoptimaliseerde budgetallocatie.

    +47%

    Conversies

    -2%

    Conversieratio

    -32%

    Kosten per conversie

  • IWKA

    Van een tekort naar consistent nieuwe inschrijvingen.

    +225%

    Conversies

    +1316%

    Conversieratio

    -77%

    Kosten per conversie