Mitchel van Luit
Gedragspsycholoog & digitaal strateeg met 8 jaar ervaring in digitale marketing en strategie.
1 min
Video
Hiervoor staat niemand in de rij..
Je ziet ze vast wel eens voorbijkomen, een interessant geschreven advertentie. Eentje die je echt wel aanspreekt, je staat op het punt om te klikken.
Maar dan: geen reacties
Een advertentie of post met 0 likes, 0 opmerkingen, 0 niks.
Uh-oh
Wat doet dit met jouw overtuiging dat dit een goede klik is? Of uiteindelijk een goede koop?
De geloofwaardigheid neem extreem af, of niet?
Je voelt gewoon dat je net even extra op je hoede bent. Want is wat er staat wel waar, als niemand een like geeft?
Denk maar niet dat jij de enige bent, want jouw klanten ervaren dit ook.
We zijn op social media namelijk zo gewend om social proof te zien op posts (daar zorgt het algoritme wel voor), dat we het niet vertrouwen als de social proof ontbreekt.
Social proof is inmiddels een vereiste geworden.
Dus, wat kan je doen?
Draai naast een conversiegerichte campagne ook een engagement campagne op je advertenties.
Zo’n engagement campagne richt zich op de mensen binnen jouw targeting die sneller zullen liken of reageren.
Als jouw post of ad een beetje interessant is, zal je die like of opmerking van deze mensen dan ook krijgen.
Op deze manier stimuleer je dus social proof.
En maak je geen zorgen, een engagement campagne is niet prijzig, mits je advertentie engagement waardig is natuurlijk.
Iets om over na te denken.
(Uiteraard denken we graag met je mee ⬇️)