Recruitment Marketing2024-02-12T18:28:49+01:00

Recruitment Marketing

Snel werven via online campagnes gericht op actieve én latente werkzoekenden.

Moeite met het invullen van vacatures?

Waar traditionele wervingsmethoden falen, zorgt onze proactieve aanpak zorgt voor snelle en duurzame resultaten.

Methode

1. Vacature Optimalisatie

We maken de vacature aantrekkelijker.

2. Digitale marketing

De vacature wordt gezien door duizenden potentiële kandidaten, zowel actief als latent werkzoekenden.

3. Matching

Onze in-house tools* helpen je de perfecte match te vinden.

Onze aanpak verkort de wervingstijd tot 1-2 maanden, verlicht de werkdruk, stimuleert bedrijfsgroei en zorgt voor een hogere retentie van personeel.

Benchmark resultaten

Benodigde kennis/ervaring voor functie Verwachte aantal sollicitanten per maand
Laag / Junior ±120 sollicitaties p/mnd
Midden / Medior ±75 sollicitaties p/mnd
Hoog / Senior ±60 sollicitaties p/mnd

Tijd tot succes:

  • 71% van de vacatures binnen 1 maand wordt ingevuld,
  • 17% van de vacatures binnen 2 maanden wordt ingevuld,
  • 12% van de vacatures in 3 maanden of meer wordt ingevuld.

Ervaringen

  • Gaivota

    Vacature(s): Interieur stylist

    Binnen 1 maand

    Geschikte kandidaten

  • IWKA Amsterdam

    Vacature(s): Baliemedewerkers

    Binnen 2 maanden

    Geschikte kandidaten

  • Electro Zwijsen

    Vacature(s): Calculator, Engineer, & Werfleider

    Binnen 2 maanden

    Geschikte kandidaten

Garanties

Flexibele afspraken

Bij vroegtijdig invullen van de vacature betaal je enkel voor gedane werkzaamheden.

Directe Herziening

Geen resultaat in een week? We optimaliseren gratis.

Resultaat Garantie

Geen gesprekken in 2 maanden? We werken gratis tot je resultaat ziet.

Starten

Onze samenwerking is gestructureerd en afgesproken. Op basis van een kennismaking en de behoefte van het project bepalen we:

1.

Kennismaking

We bepalen of jouw vacature een goede fit is voor recruitment marketing.

2.

Audit

We analyseren en optimaliseren de huidge vacature.

3.

Samenwerking

We lanceren de campagnes en helpen je om de juiste match te vinden.

Tijd voor (inter)actie?

Laten we kennismaken.

Exclusieve Extra’s

 Tools voor Efficiënte Werving

  • Sollicitatie Opvolging Module
    Beheer alle sollicitaties centraal en ontvang e-mailnotificaties bij nieuwe aanmeldingen.

 Inzichten voor Betere Matches

  • Psychografisch Kandidaatprofiel
    Ontdek wie je ideale kandidaat is en hoe je ze het beste kunt benaderen.
  • Vacature-kwaliteit Checklist
    Evalueer en verbeter de aantrekkelijkheid van je vacature voor zowel actieve als latente werkzoekenden.
  • Ace Personality Screening Tool
    Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek* voor de meest accurate matching.

Communicatie en Opvolging

  • Sollicitatie Opvolging Templates
    Voorbeeldberichten en pre-selectie vragen om het opvolgproces te versnellen.
  • Werknemer Onboarding Optimalisatie
    Richtlijnen voor een soepele en effectieve onboarding van nieuwe werknemers.

 Planning en Organisatie

  • Sollicitatiegesprek Afspraakplanner
    Plan gesprekken eenvoudig in zonder heen-en-weer communicatie.
  • Show-up Stappenplan
    Zorg ervoor dat geïnteresseerde kandidaten ook daadwerkelijk opdagen voor het sollicitatiegesprek.

 Behoud van nieuwe werknemers

  • Carrièrepad Template
    Bied een duidelijk toekomstperspectief om werknemersbetrokkenheid te verhogen.
  • Employer Branding Kit
    Een complete gids inclusief stappenplan en diagnose tool voor effectieve employer branding.

Premium Functies

  • Automatische Screening
    Pre-kwalificeer automatisch sollicitaties, zonder handmatige tussenkomst.
  • Automatische Opvolging
    Een geautomatiseerde module die maandelijks 60+ sollicitaties opvolgt via WhatsApp.

Tijd voor (inter)actie?

Laten we kennismaken.

FAQ

Werkt recruitment marketing voor mijn soort vacature?2023-09-19T14:49:18+01:00

Recruitment marketing kan in principe voor elke soort vacature worden toegepast, maar de effectiviteit kan variëren afhankelijk van de specifieke rol, de industrie, de doelgroep en andere factoren. Daarom plannen we altijd eerst een kennismaking voordat we aan de slag gaan. Tijdens de kennismaking bepalen we of jouw vacature en organisatie voldoen aan de eisen voor succesvolle recruitment marketing.

Kan ik zeker zijn van serieuze sollicitanten?2023-09-19T14:49:35+01:00

Ja, wanneer je binnen 2 maanden na de start van de campagne geen serieuze kandidaten hebt gehad, werken wij gratis totdat je deze wel hebt gevonden. En nee, iemand die solliciteert omdat het van het UWV moet, beschouwen wij niet als een serieuze kandidaat.

Is recruitment marketing hetzelfde als employer branding?2023-09-19T14:49:59+01:00

Nee, recruitment marketing en employer branding zijn niet hetzelfde, hoewel ze nauw met elkaar verbonden zijn en vaak hand in hand gaan.

Terwijl recruitment marketing zich richt op het aantrekken en werven van kandidaten door middel van marketingtechnieken, richt employer branding zich op het algemene imago van het bedrijf als werkgever. Een sterk employer brand kan recruitment marketing inspanningen effectiever maken, omdat kandidaten eerder geneigd zijn te solliciteren bij bedrijven die bekendstaan als geweldige werkplekken.

Employer branding is het proces van het opbouwen en onderhouden van het imago en de reputatie van een organisatie als werkgever. Het gaat om het creëren van een positief beeld van het bedrijf in de ogen van huidige en potentiële werknemers, evenals externe stakeholders.

Recruitment marketing verwijst naar de strategieën en tactieken die een organisatie gebruikt om talent aan te trekken en te werven. Het gaat om het promoten van de organisatie als een ideale werkplek en het gebruik van marketingmethoden om potentiële kandidaten te bereiken en te betrekken.

Maakt de omvang van mijn organisatie uit?2023-09-19T14:50:16+01:00

Recruitment marketing kan organisaties van verschillende omvang helpen om nieuwe medewerkers te vinden. We kunnen de inzet van middelen aanpassen op basis van het aantal vacatures en het aantal gezochte werknemers per vacature. Het is wel belangrijk om een medewerker beschikbaar te hebben die enkele uren vrij kan maken om de sollicitaties te beantwoorden.

Digitale marketing is toch alleen voor producten en niet voor werving?2023-09-19T14:50:33+01:00

Nee, digitale marketing is niet alleen voor producten (hoewel het daar erg geschikt voor is). Digitale marketing is zeer effectief voor werving. We hebben tal van succesverhalen waarbij digitale marketing cruciaal was voor geslaagde werving. Ben jij het volgende succesverhaal?

Is ons vacatureaanbod niet al concurrerend genoeg?2023-09-19T14:50:48+01:00

Misschien, maar zelfs als het vacatureaanbod al top is, zijn er vaak nog mogelijkheden voor verbetering. Wij optimaliseren de vacature zodat deze perfect aansluit op de behoefte van de ideale kandidaat.

Zijn wervingsbureaus niet de beste oplossing voor recruitment?2023-09-19T14:51:04+01:00

Hoewel wervingsbureaus hun voordelen hebben, zoals netwerken en expertise, hebben ze ook hun beperkingen. Onze digitale marketingstrategieën bieden een bredere reikwijdte en een gerichte aanpak die traditionele bureaus vaak missen. Deze kwaliteiten zorgen ervoor, vooral in de huidige krappe arbeidsmarkt, dat we vacatures snel weten in te vullen.

Wat zijn actieve werkzoekenden en wat zijn latent werkzoekenden?2023-09-19T14:51:21+01:00

Actieve werkzoekenden zijn personen die actief op zoek zijn naar een nieuwe baan. Ze kunnen momenteel werkloos zijn of wellicht een baan hebben maar actief zoeken naar een andere positie. Actieve werkzoekenden zijn vaak actief op vacaturesites, sturen hun CV naar bedrijven en reageren op vacatures. Ze nemen zelf het initiatief in hun zoektocht naar een nieuwe baan.

Latent werkzoekenden zijn personen die momenteel een baan hebben en niet actief op zoek zijn naar een nieuwe positie. Echter, ze staan wel open voor nieuwe kansen als deze zich voordoen. Ze zijn meestal niet actief op zoek naar vacatures of sturen hun CV niet actief rond, maar ze kunnen geïnteresseerd raken als ze benaderd worden met een aantrekkelijk aanbod. Latent werkzoekenden kunnen ook interesse tonen als ze via via horen over een interessante vacature.

Voor werving is het belangrijk om beide groepen te benaderen. Terwijl actieve werkzoekenden al op zoek zijn en waarschijnlijk sneller zullen reageren, kunnen latent werkzoekenden waardevolle kandidaten zijn die misschien niet bereikt zouden worden via traditionele wervingsmethoden.

Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 79% van alle werkzoekenden latent is, terwijl slechts 21% actief naar werk zoekt.

Mensen die al ergens werken zijn toch niet geïnteresseerd in een nieuwe vacature?2023-09-19T14:51:36+01:00

Dat is een misvatting, latent werkzoekenden zijn wel degelijk geïnteresseerd in aantrekkelijke kansen wanneer ze voorbij komen.
Het gras is altijd groener aan de overkant. Wij helpen je om jouw gras groener te maken en zichtbaar aan de overkant te plaatsen.

Is het niet gewoon een kwestie van tijd voordat de juiste kandidaat zich vanzelf aandient?2023-09-19T14:51:51+01:00

Het wachten op de juiste kandidaat kan leiden tot verloren productiviteit en een verhoogde werkdruk voor het huidige personeel. Onze proactieve aanpak zorgt ervoor dat bedrijven niet alleen afwachten, maar actief op zoek gaan naar de juiste kandidaten.

Wetenschappelijke onderbouwing

Onze methodes zijn gegrond in de praktijk en wetenschappelijk onderzoek:

  • Daniel, K. (2017). Thinking, fast and slow.
  • Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2012). Self-determination theory. Handbook of theories of social psychology, 1(20), 416-436.
  • Fried, Y., & Ferris, G. R. (1987). The validity of the job characteristics model: A review and meta‐analysis. Personnel psychology, 40(2), 287-322.
  • R. Paul Battaglio, Nicola Belle & Paola Cantarelli (2022) Self-determination theory goes public: experimental evidence on the causal relationship between psychological needs and job satisfaction, Public Management Review, 24:9, 1411-1428, DOI: 10.1080/14719037.2021.1900351
  • Kim, T.-Y., Schuh, S.C. and Cai, Y. (2020), Person or Job? Change in Person-Job Fit and Its Impact on Employee Work Attitudes over Time. J. Manage. Stud., 57: 287-313. https://doi.org/10.1111/joms.12433
  • Tarigan, J., Susanto, A.R.S., Hatane, S.E., Jie, F. and Foedjiawati, F. (2021), “Corporate social responsibility, job pursuit intention, quality of work life and employee performance: case study from Indonesia controversial industry”, Asia-Pacific Journal of Business Administration, Vol. 13 No. 2, pp. 141-158. https://doi.org/10.1108/APJBA-09-2019-0189
  • Semeijn, J.H., van der Heijden, B.I.J.M. and De Beuckelaer, A. (2020), Personality Traits and Types in Relation to Career Success: An Empirical Comparison Using the Big Five. Applied Psychology, 69: 538-556. https://doi.org/10.1111/apps.12174
  • University of Arkansas. (2021, December 13). Personality traits predict performance differently across different jobs. ScienceDaily. Retrieved September 13, 2023 from www.sciencedaily.com/releases/2021/12/211213181545.htm

Vragen over onze methodes?

Resumé

Staan vacatures al weken open en is het angstvallig stil in de mailbox van personeel en werving?

  • Laat ons jouw vacature optimaliseren.
  • Deze uitzetten bij duizenden (latent) werkzoekende.
  • Jou de tools geven om de juiste kandidaat te selecteren.

  • En binnen gemiddeld 1 maand de vacature vullen.