Mitchel van Luit
Gedragspsycholoog & digitaal strateeg met 8 jaar ervaring in digitale marketing en strategie.
1 min
Video
“Verkopen als warme broodjes”
Waar komt dit gezegde vandaan? Waarom verkopen warme broodjes zo goed? En voordat dit een onzinnige blogpost wordt over brood: wat kunnen we hiervan leren?
Wat weten we over deze uitdrukking en over brood?
1. Vrijwel iedereen eet brood.
2. Broodjes zijn lekkerder als ze warm zijn.
3. Het kost meer energie om warme broodjes te verkopen dan koude broodjes.
4. Broodjes verkopen beter als ze warm zijn.
Wat zijn de lessen voor onze marketing?
1. Verkoop datgene wat mensen echt willen hebben, niet enkel dat wat jij gemakkelijk kunt leveren: neem de moeite om de broodjes warm te maken.
2. Zorg dat jouw product of dienst beter is dan wat anderen aanbieden: verkoopt iedereen koud, verkoop dan warm; ook al kost dit meer energie.
En jij? Verkoop jij warme of koude broodjes? Verkoop je überhaupt broodjes?
Als het antwoord ‘nee’ is, of je twijfelt of het een ‘ja’ is, dan is het tijd om warme broodjes te gaan bakken in de demand driven marketing oven.
Oké, nu genoeg over broodjes⬇️