fbpx
Demand Driven Marketing2024-09-27T12:04:04+01:00

Demand Driven Marketing

De kracht van data en gedragspsychologie in een omnichannel marketing strategie.

In een tijd waarin mensen worden overspoeld met marketing boodschappen, is het cruciaal om door de ruis te snijden.

Met ‘Demand Driven Marketing’ creëren wij een marketing strategie vanuit data en een diepgaand begrip van de doelgroep, om effectief met hen te communiceren.

Naadloze integratie, diepgaande impact

Met ‘Demand Driven Marketing’ veranderen we de manier waarop je met de doelgroep communiceert.

Door data en kennis van de gedragspsychologie te integreren in een omnichannel aanpak, maken we een diepgaande impact die verder gaat dan oppervlakkige communicatie.

We bieden een complete, op maat gemaakte digitale marketing strategie. Van het eerste contactpunt tot de uiteindelijke conversie, elke stap is geoptimaliseerd om te voldoen aan de unieke verwachtingen van de doelgroep.

Wat je kunt verwachten

1. Strategische diepgang

Onze marketing strategie is gebaseerd op psychografisch onderzoek, waardoor de inspanningen en uitingen naadloos aansluiten op de behoeften van de doelgroep.

2. Concurrentievoordeel

Door de diepere lagen van de doelgroep te begrijpen, kun je je onderscheiden van concurrenten die enkel oppervlakkig communiceren.

3. Meetbare resultaten

Onze aanpak is volledig gericht op het behalen van ambitieuze, maar realistische KPI’s. We meten continu de effectiviteit van onze strategieën om te zorgen voor een voortdurende verbetering.

Afhankelijk van de omvang, maken we de marketing binnen 2 tot 6 maanden ‘demand driven’.

Cases

  • Kyocera

    Van directe leadgeneratie naar gefaseerde campagnes op basis van de buyer journey.

    +107%

    Conversies

    +132%

    Conversieratio

    -25%

    Kosten per conversie

  • Maatvast

    Van losstaande locaties naar één online merk voor ouders en jongeren.

    7

    Locaties

    9+

    Impact projecten

    15+

    Teamleden

  • Amsterdam UMC

    Van beperkte kennisgeving naar digitale betrokkenheid en thought-leadership.

    15+

    Experts

    4

    Kennisbanken

    170+

    Publicaties

Starten in 3 stappen met Demand Driven Marketing

1.

Vrijblijvende kennismaking

We bepalen of jouw bedrijf een goede match is voor onze aanpak.

2.

Audit & research

We onderzoeken de doelgroep en duiken in de huidige marketing om kansen voor verbetering te identificeren.

3.

Demand Driven Marketing Traject

We voeren de nieuwe strategie uit en optimaliseren voor maximale resultaten.

Tijd voor (inter)actie?

Laten we kennismaken.

Exclusieve Extra’s

Digital budget optimization

Duidelijk inzicht in ROI om meer impact uit iedere euro te halen.

Thought Leadership

Bekend staan als autoriteit in het vak door het continu delen van waardevolle content, afgestemd op het gedrag en interesses van segmenten binnen de doelgroep.

Cultuurspecifiek

Onze strategieën houden rekening met culturele nuances, waardoor ze effectiever zijn op verschillende markten.

Tijd voor (inter)actie?

Laten we kennismaken.

FAQ

We doen al aan digitale marketing. Hoe is dit anders?2023-11-01T09:15:04+01:00

Goed om te horen dat je al hebt geïnvesteerd in digitale marketing. Hoewel er misschien sprake is van enige overlap, ligt onze focus op diepgang en breedte.

Onze aanpak is niet gericht op het weggooien en vervangen van wat je al doet, maar op het verbeteren ervan.
Door gedragsinzichten te integreren, versterken we de huidige aanpak en benutten we de volledige potentie van iedere uiting.

Laten we de huidige aanpak bekijken en bepalen hoe we deze kunnen aanvullen en verbeteren voor betere resultaten.

Wat als onze marketing al wordt gedaan door een andere partij?2023-11-01T09:15:28+01:00

Wanneer jouw digitale marketing al wordt gedaan door een freelancer of agency, functioneren we als adviserende aanvulling op de huidige marketinginspanningen. We optimaliseren wat al staat en vullen de gaten op basis van ons onderzoek en methoden.

Is de opbrengst de investering waard?2023-11-01T09:15:43+01:00

Het verfijnen van je digitale marketingstrategie vraagt om een investering vooraf. Deze kosten vallen in het niet wanneer je ze vergelijkt met de kosten wanneer je vasthoudt aan een oppervlakkige aanpak. De investering in onze aanpak wordt terugverdiend door de verbeterde ROI op iedere uitgegeven euro in besteed mediabudget.

Kan mijn organisatie dit aan? De integratie van gedragspsychologie in digitale marketing lijkt complex2023-11-01T09:16:01+01:00

De integratie van gedragspsychologie lijkt in eerste instantie complex, maar onze aanpak is om het te vereenvoudigen en bruikbaar te maken voor je team. We bieden training en hulpmiddelen om ervoor te zorgen dat iedereen zich op zijn gemak voelt en vertrouwen heeft in het uitvoeren van de nieuwe strategieën. Pas als onze aanpak makkelijk te begrijpen en blijvend uitvoerbaar is, hebben wij ons werk gedaan.

Hoe weet ik of deze aanpak werkt?2023-11-01T09:17:31+01:00

We hebben verschillende casestudies van bedrijven die een aanzienlijke verbetering hebben ervaren na het implementeren van onze strategieën. Deze kunnen je een duidelijker beeld geven van de te verwachten resultaten.

Is deze aanpak alleen voor B2B, of ook voor B2C?2023-11-01T09:17:36+01:00

Zowel B2B als B2C kunnen profiteren van diepere gedragsinzichten in hun marketing, echter zien we de grootste voordelen van onze aanpak bij organisaties die werken vanuit een langer aankooptraject en een hogere bestelwaarde.

Is deze aanpak alleen voor leadgeneratie of ook voor e-commerce?2023-11-01T09:17:40+01:00

Zowel bedrijven die klanten binnenhalen via leadgeneratie of e-commerce kunnen profiteren van diepere gedragsinzichten in hun marketing. Echter, zal er verschil zijn in de uiteindelijke implementatie van de omnichannel funnel om beter aan te sluiten op het bedrijfstype. Plan een kennismaking met ons in en we bepalen samen of jouw bedrijf geschikt is voor onze Demand Driven marketing aanpak.

Wetenschappelijke onderbouwing

Onze methodes zijn gegrond in de praktijk en wetenschappelijk onderzoek:

  • Cialdini, R. B. (2016). Pre-Suasion: A Revolutionary Way to Influence and Persuade. Simon & Schuster.
  • Schwartz, E. (1966). Breakthrough Advertising. Boardroom Inc.
  • Johnson, B., & Eisenberg, J. (2011). Great Leads: The Six Easiest Ways to Start Any Sales Message. Copyblogger Media, LLC.
  • Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Farrar, Straus and Giroux.
  • Cialdini, R. B. (1984). Influence: The Psychology of Persuasion. HarperCollins.
  • Meyer, E. (2014). The Culture Map: Breaking Through the Invisible Boundaries of Global Business. PublicAffairs.
  • Thaler, R. H., & Sunstein, C. R. (2008). Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness. Yale University Press.
  • Ariely, D. (2008). Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions. HarperCollins.
  • Pratkanis, A. R., & Aronson, E. (2001). The Psychology of Influence. W. H. Freeman and Company.

Vragen over onze methodes?

Resumé

Wij verbeteren oppervlakkige digitale strategieën door het benutten van data en gedragspsychologie in een omnichannel digitale marketing strategie.

Zo helpen we bedrijven groeien, jaar-op-jaar.

  • Ontdek de kracht van data en gedragspsychologie in een omnichannel aanpak.

  • Benut het volledige potentieel van jouw huidige marketinginspanningen.
  • Overtref de ambitieuze doelen van jouw bedrijf.